afbeelding boven

Social media

  

Subscribe now at http://www.giravoce.nl

2016

SUBSCRIBE NOW


Masterclass "No C too high"
Giravoce International Opera Studio

Tenor Amand Hekkers and I are very excited to announce our masterclass "No C too high" for Tenors & Sopranos
Saterday 23th & Sunday 24th April 2016

Subscribe and more information: http://www.giravoce.nl

------------------------------------------------------

CD 'Arthur Honegger: Mélodies et Chansons' !!!!!

This unique CD with Honegger's integral song oeuvre (62) got great reviews and can be ordered on www.centaurrecords.com and claudia@patacca.nl

2018 ˙ 2019 ˙ 2020 ˙ 2021 ˙ 2022

Agenda

Agenda

Programm



13
1
2022

Try Out Lust and love lost met Combattimento

Try out in De Gasthuiskapel, Gasthuisstraat 34-36 in Zaltbommel om 15.00 uur van het programma dat we op 16 januari op Malta gaan spelen tijdens het Valletta International Baroque Festival www.vallettabaroquefestival.mt

LUST AND LOVE LOST MET CLAUDIA PATACCA, SOPRAAN

In dit programma wordt de muziek vantwee muzikale vrienden, Telemann en Händel, met elkaar gecontrasteerd,inclusief twee cantates waarin het eeuwige thema van de liefde op wel heelverschillende manieren wordt behandeld. Van Georg Friedrich Händel horen wezowel de uitgebruide Ouverture tot de opera “Il Pastor Fido”(“De trouweherder”) alsook zijn beroemde cantate “Armida Abbandonata” HWV 105, geschrevenin 1707 te Rome. Het is gebaseerd op een tragische liefdesscène uit “LaGerusalemme liberata” van Torquato Tasso. Zelfs J.S. Bach kopieerde het stukvoor zijn collegium musicum. Georg Philipp Telemann schreef in 1713 zijnHoboconcert in d-klein, waarvan de rijke harmoniek en lijnenspel laten horendat Bach en Telemann in hun jonge jaren nog niet heel erg verschillendcomponeerden. Uit een veel latere tijd stamt Telemanns ludieke Ouverture “LaBizarre”, waarin hij in ieder deel speelt met de behoorlijk strakke conventiesvan de barokke danssuite. Net zo speels is de cantate “Der Weiberorden”, datwerd geschreven voor een huwelijksfeest. De tekst wordt als het ware gezongendoor de jonge bruid die alle te verwachten geneugten van haar getrouwde staataanprijst. Deze cantate wordt verrijkt met liefdesliedjes uit de zeventiendetot en met de twintigste eeuw.

PROGRAMMA

F. Händel 1685-1759
Ouverture Il Pastor Fido, HWV 8a (Ouverture – Bourree – Menuet – Allegro)

F. Händel
Cantata Armida Abbandonata, HWV 105

Ph. Telemann 1681-1767
Concerto for oboe in d minor, TWV 51:d1 (Adagio – Allegro – Adagio –Allegro)

 Intermission

 Ph. Telemann

Ouverture La Bizarre, TWV 55:G2 (Ouverture – Courante – Gavotte en rondeau– Branle – Sarabande – Fantaisie – Menuets I et II – Rossignol)

Ph. Telemann
Der Weiberorden, TWV 20:49

Ouverture: Oboe Concerto in D major, TWV 51:D1 – Grazioso-Vivace

1.     Aria: Du angenehmerWeiberorden

2.     Recit: Nun kann ich michrecht vergnügen

3.     Wiegenlied: Schlaf, meinliebes Söhnelein

4.     Recit: Ihr Jungfern!folget mir

5.     Aria: Ei, wie würdet ihrnicht lachen!

 BEZETTING

Claudia Patacca, sopraan, Bram Kreeftmeijer, hobo,  Cynthia MillerFreivogel, Quirine van Hoek, viool, Marjolein Dispa, altviool, Diederik vanDijk, cello, Erik Olsman, contrabas,  Sören Leupold, chittarone, PieterDirksen, clavecimbel
David Prins, regisseur

 



16
1
2022

Lust and Love lost met Combattimento op Malta

LUST AND LOVE LOST MET CLAUDIA PATACCA, SOPRAAN 

www.vallettabaroquefestival.mt

In dit programma wordt de muziek vantwee muzikale vrienden, Telemann en Händel, met elkaar gecontrasteerd,inclusief twee cantates waarin het eeuwige thema van de liefde op wel heelverschillende manieren wordt behandeld. Van Georg Friedrich Händel horen wezowel de uitgebruide Ouverture tot de opera “Il Pastor Fido”(“De trouweherder”) alsook zijn beroemde cantate “Armida Abbandonata” HWV 105, geschrevenin 1707 te Rome. Het is gebaseerd op een tragische liefdesscène uit “LaGerusalemme liberata” van Torquato Tasso. Zelfs J.S. Bach kopieerde het stukvoor zijn collegium musicum. Georg Philipp Telemann schreef in 1713 zijnHoboconcert in d-klein, waarvan de rijke harmoniek en lijnenspel laten horendat Bach en Telemann in hun jonge jaren nog niet heel erg verschillendcomponeerden. Uit een veel latere tijd stamt Telemanns ludieke Ouverture “LaBizarre”, waarin hij in ieder deel speelt met de behoorlijk strakke conventiesvan de barokke danssuite. Net zo speels is de cantate “Der Weiberorden”, datwerd geschreven voor een huwelijksfeest. De tekst wordt als het ware gezongendoor de jonge bruid die alle te verwachten geneugten van haar getrouwde staataanprijst. Deze cantate wordt verrijkt met liefdesliedjes uit de zeventiendetot en met de twintigste eeuw.

PROGRAMMA

F. Händel 1685-1759
Ouverture Il Pastor Fido, HWV 8a (Ouverture – Bourree – Menuet – Allegro)

F. Händel
Cantata Armida Abbandonata, HWV 105

Ph. Telemann 1681-1767
Concerto for oboe in d minor, TWV 51:d1 (Adagio – Allegro – Adagio –Allegro)

Intermission

 Ph. Telemann

Ouverture La Bizarre, TWV 55:G2 (Ouverture – Courante – Gavotte en rondeau– Branle – Sarabande – Fantaisie – Menuets I et II – Rossignol)

Ph. Telemann
Der Weiberorden, TWV 20:49

Ouverture: Oboe Concerto in D major, TWV 51:D1 – Grazioso-Vivace

1.     Aria: Du angenehmerWeiberorden

2.     Recit: Nun kann ich michrecht vergnügen

3.     Wiegenlied: Schlaf, meinliebes Söhnelein

4.     Recit: Ihr Jungfern!folget mir

5.     Aria: Ei, wie würdet ihrnicht lachen!

BEZETTING

Claudia Patacca, sopraan, Bram Kreeftmeijer, hobo,  Cynthia MillerFreivogel, Quirine van Hoek, viool, Marjolein Dispa, altviool, Diederik vanDijk, cello, Erik Olsman, contrabas,  Sören Leupold, chittarone, PieterDirksen, clavecimbel
David Prins, regisseur

  



06
5
2022

Gloria Vivaldi & Requiem Mozart

Zangvereniging St. Michael olv Koos van Beurden
Antonius en Corneluskerk Hoornseweg 11A Den Hoorn, 20.00 uur